Succesvolle beautyonderneemster stapt nu ook in het vrouwenwielrennen

Beautyonderneemster Caroline Rigo (Rigorgeous) stapt met haar populaire, natuurlijke cosmeticalijn Cent Pur Cent in het vrouwenwielrennen. Vanaf de start van het nieuwe veldritseizoen prijkt ze als cosponsor met haar roze logo op de truitjes en andere uitingen van het De Ceuster Bonache Cycling Team van o.a. Laura Verdonschot en Ellen Van Loy. “Het verhaal past perfect in onze bedrijfscultuur en filosofie: Op een authentieke, oprechte manier willen we dat alle vrouwen zich goed voelen in hun vel, vanuit onze kennis en expertise die we graag met hen delen. Net zoals alle vrouwen, ondersteunen we ook graag dit Belgische, gedreven en gemotiveerde wielerteam in de gemeenschappelijke realisatie van hun sportieve prestaties”, zegt Caroline Rigo. “Na de samenwerking met Think Pink, een organisatie die borstkanker bespreekbaar maakt, introduceren we met Cent Pur Cent het komende wielerseizoen het eerste natuurlijke make-upmerk in het vrouwenwielrennen. Deze samenwerking gaat verder dan alleen maar het logo en zal zich straks ook vertalen in enkele opvallende acties”, zegt Dirk Verbeeck (Bonache). “De meeste mascara’s lopen uit, maar deze natuurlijke niet. Wie weet geeft hij nog een extra procentje in het nieuwe seizoen”, voegt Laura Verdonschot er met een knipoog nog aan toe. De ploeg stelt het nieuwe wielertruitje zondag voor, na afloop van ‘De ster van Aartselaar’.

Vrouwenwielrennen

Het vrouwenwielrennen en bij uitbreiding het dames veldrijden, zit nog steeds in de lift. “Als Wout (Van Aert) of Mathieu (Van der Poel) in het veld meerijden is de winnaar vaak vooraf al bekend, maar bij de vrouwen is het elke week iemand anders die kans maakt op de overwinning, waardoor de aandacht van de supporters blijft groeien. Daarnaast is ook het niveau van de vrouwencross gestegen: er is meer geld gekomen, er zijn meer sponsoren en het is ook allemaal veel professioneler geworden. Vroeger kon je met 70 procent van je krachten een wedstrijd winnen. Nu moet je op en top goed zijn als prof, anders speel je niet mee. Ik zie dat meer en meer meisjes ook over de balkjes springen, waardoor onze wedstrijden ook spectaculairder worden”, zegt de 25-jarige wielrenster Laura Verdonschot.

Natuurlijke make-up

Samen met Suzanne Verhoeven, Ellen Van Loy, Julie Brouwers, Lies ‘L Schevenels, Kiana Dhont, Mirthe Van den Brande en de nieuwe aanwinst Audrey De Keersmaeker, is Laura Verdonschot één van de acht wielrensters van het Belgische De Ceuster Bonache Cycling Team. Met ‘De ster van Aartselaar’ sluiten ze zondag hun wegseizoen af, waardoor ze optimaal voorbereid dadelijk weer het veld induiken. Dat laatste doen ze vanaf nu met een nieuw wielertruitje, waar het opvallend roze logo van Cent Pur Cent op prijkt. Met het populaire Belgische, natuurlijke make-upmerk, dat in eigen land wordt verdeeld via 800 apotheken, te koop is op de luchthaven van Zaventem, online en in Café Beauté Hasselt en Knokke-Heist, maakt onderneemster Caroline Rigo nu ook haar opwachting in het vrouwenwielrennen. “Het is een mooie opportuniteit die op ons pad kwam, maar die ook perfect past binnen de 3-ledige missie en visie, die wij overkoepelend met Rigorgeous uitstralen: Op een authentieke, oprechte manier willen we dat elke vrouw zich goed voelt in haar vel (Good Hearted). Ook wielrensters die door de modder ploeteren hebben na afloop nood aan een goede gezichtsverzorging. Ook daar willen we betrokken zijn, vanuit onze jarenlange professionele ervaring en kennis, die we graag delen (Good Inspired). We zijn met onze natuurlijke make-up ook heel toegankelijk. We brengen mensen samen, werken verbindend en binnen de community is er bij ons altijd ruimte voor feedback (Good Connected). Met het sponsoren, maar vooral het ondersteunen van het De Ceuster Bonache Cycling Team, steken we ook de sportieve, sterke, ondernemende vrouwen graag een hart onder de riem.

Primeur

Cent Pur Cent is het eerste Belgische, natuurlijke make-upmerk dat met ons zijn opwachtingmaakt in het vrouwenwielrennen. Een primeur waar we uiteraard heel trots op zijn. Zoals Caroline al aangaf, hebben actieve vrouwen in de wielersport en sport algemeen ook nood aan een gezonde gezichtsverzorging. Samen met een professionele sportieve omkadering wordt dat aspect vaak onderschat, ook al is het belangrijk. Tijdens het nieuwe wielerseizoen werken we ook een aantal gerichte acties uit om die boodschap duidelijk te maken. Onze slogan ‘One Team, One Mission’ wordt met deze samenwerking alleen maar versterkt”, zeggen de gedreven hoofdsponsoren Davy De Ceuster en Dirk Verbeeck (Bonache) enthousiast.

Modderbadjes

Je wil niet weten wat je tijdens een moddercross allemaal naar binnen krijgt en wat er allemaal op je gezicht terechtkomt. Ze zeggen wel dat modderbadjes gezond zijn voor uw velletje (lacht), maar dat wil ook zeggen dat je je gezicht goed moet verzorgen. Het nadeel is dat de meeste mascara’s uitlopen, maar bij de natuurlijke verzorgingsproducten van Cent Pur Cent is dat niet het geval. Als damesploeg zijn we erg blij met deze samenwerking en dankzij de handige schminkzakjes kunnen we in de podiumtentjes eerst nog even ons gezicht verzorgen en ons opmaken voor we worden gehuldigd of interviews doen voor de camera’”, zegt Laura Verdonschot. Recent zat Laura nog aan tafel bij Vive le Vélo en na 2 lastige jaren wil ze in het nieuwe seizoen terug aanknopen met 2016 – 2017, toen ze 2de werd op het BK en de titel ‘Belgische belofte tot 23 jaar’ won.

Het nieuwe wielertruitje van het De Ceuster Bonache Cycling Team maakt vanaf nu zijn opwachting. In het komende seizoen neemt de dameswielerploeg deel aan o.a. de Superprestige en X20 Badkamers Trofee.

Meer info vind je op http://vdmdc-cycling-team.be

Met cookies werkt deze website vlot en kunnen we u inhoud op maat tonen. Als u verder surft of op "Ja, ik accepteer cookies" klikt, dan aanvaardt u deze cookies. Meer informatie