Isabelle Ulenaers: “Mensen kopen online, lokaal. De verkoop van onze Hand & Body Wash verdubbelde!”

SELF-onderneemster blikt terug op de eerste maand van de coronacris.

Vier jaar geleden bracht de Geelse onderneemster Isabelle Ulenaers de eerste verzorgingsproducten van SELF op de markt, waarbij ze zich in eerste instantie richtte op mensen met huidproblemen. Ondertussen hebben de dag- en nachtcrème, het gezichtsmasker, de lippenbalsem, de Body Butter en de razend populaire Hand & Body Wash vlotjes de weg gevonden naar de badkamerkastjes. De eerste maand van de coronacrisis heeft Isabelle met haar team goed doorstaan en realiseerden ze zelfs een opvallende meerverkoop: “Voor de soft-lockdownmaatregelen van kracht gingen, voelden we al een omzetstijging, deels te verklaren doordat wij continue zijn blijven leveren en produceren. Al de verzorgingsproducten die we op de markt brengen, worden in eigen land geproduceerd, waardoor we niet afhankelijk zijn van buitenlandse toeleveranciers. Voor de thuisbezorging werken we vlot samen met Bpost. Het valt enorm op dat mensen nu duidelijk veel meer tijd vrijmaken voor lichaamsverzorging. Naast afstand houden is het regelmatig wassen van je handen één van dé belangrijkste voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Naast het wassen is ook het verzorgen van je handen essentieel en dat hebben mensen nu echt wel begrepen, want de verkoop van onze Hand & Body Wash is de voorbije maand bijna verdubbeld. We hebben veel artsen en verpleegkundigen die bestellen en dat is super fijn, omdat ze door onze producten te gebruiken een positief verschil merken. Een urgentiearts stuurde ons een mailtje met een handige tip:”zijn je handen stuk en heb je kloven, gebruik dan naast de Butter & Bodywash een laagje van het gezichtsmasker, want dat doet wonderen waardoor de huid snel en doeltreffend herstelt”, zegt Isabelle Ulenaers.

Geoptimaliseerde website

De voorbije weken riepen enkele toonaangevende ondernemers (o.a.Wouter Torfs) het Belgische publiek op om te kopen bij onze lokale webshops (#kooplokaal) en het effect van die oproep heeft, volgens Isabelle Ulenaers haar effect niet gemist. “Mensen leven en kopen bewuster. Dat lezen we in de mails en de sociale media-berichten die we dagelijks ontvangen. Naast het feit dat wij 100 % natuurlijke verzorgingsproducten op de markt brengen volgens het Zero Plastic Inside-label, is die Made in Belgiumeen heel belangrijke voor ons publiek. Op onze geoptimaliseerde website wordt alles duidelijk. We waren er al een tijdje mee bezig, maar door de coronacrisis is alles versneld. Dat was nodig, want we merkten dat de verkoop bij de apothekers sterk terugliep, deels te verklaren doordat het publiek niet meer binnenloopt in hun zaak, maar koopt aan hun deur of raam. Ik ben heel blij met de site, want meer dan ooit is hij gebruiksvriendelijk. Je vindt er niet alleen informatie over onze producten, je wordt er ook doorverwezen naar de blog waar je handige tips vindt en ontdekt hoe je op een eenvoudige manier kan genieten van me-time, iets wat in deze tijden echt geen overbodige luxe is. Hou hem in de gaten, want dan kom je als eerste alles te weten over onze nieuwe, natuurlijke, vegan zonnecrème die we half mei lanceren.

Op www.naturalself.eu vind je meer info over de SELF-producten van Isabelle Ulenaers.

Pers & communicatie Natural SELF: House of Entertainment.

Met cookies werkt deze website vlot en kunnen we u inhoud op maat tonen. Als u verder surft of op "Ja, ik accepteer cookies" klikt, dan aanvaardt u deze cookies. Meer informatie