05-12-2025

Met 1,4 miljoen abonnees op YouTube is Dutchtuber JOB (Job van Grafhorst) al jaren één van de meest invloedrijke creators van de Lage Landen. Maar de 26-jarige JOB is veel meer dan een online fenomeen: hij is een multitalent dat moeiteloos schakelt tussen vlogger, acteur, performer en zanger. Met eerdere hits als ‘Nostalgie’ en ‘Zwembad’ wist hij al een massapubliek te bereiken, zowel in Nederland als Vlaanderen. Zijn populariteit werd de voorbije maanden alleen maar duidelijker toen hij zijn ‘Nostalgie’-tournee afsloot met drie uitverkochte concerten in de Antwerpse Stadsschouwburg.
Alsof dat nog niet genoeg is, speelt JOB ook mee in de huidige bioscoopfilm ‘De Grote Sinterklaasfilm en de verdwenen verlanglijstjes’. Ondertussen blijven zijn nieuwe projecten op volle snelheid komen. Recent verscheen zijn gloednieuwe single ‘TikTok’, een nummer dat nu al volop leeft bij zijn miljoenen volgers.
Een oorworm met hitpotentieel
‘TikTok’ is een frisse, hypertoegankelijke poptrack die - net als Roxy Dekkers ‘Sugardaddy’ - meteen radiopotentieel heeft. Producer Rens Koppe gaf het nummer een sound die blijft kleven van de eerste seconde tot de laatste. De beat sluit perfect aan bij het huidige radiolandschap en bij de energie van TikTok zelf, waar JOB actief is en waar zijn nieuwe single nu al een mooie reeks dans- en lipsyncvideo’s uitlokt. Het is zo’n song die je bijna verplicht om zelf je smartphone te grijpen en een TikTok te maken.
Door deze nieuwe release nestelt JOB zich in het rijtje van generatie-iconen zoals de Bankzitters en Roxy Dekker: jonge makers die moeiteloos miljoenen volgers aanspreken met content én muziek, en die met elke release een nieuwe hype ontketenen.
Op weg naar de Lotto Arena
Na zijn drie uitverkochte concerten in Antwerpen zet JOB zijn Vlaamse succesverhaal verder. Op zaterdag 7 november 2026 staat hij met zijn friends in de Antwerpse Lotto Arena, zijn grootste Belgische show tot nu toe. ‘TikTok’ zal daar ongetwijfeld één van de luidst meegezongen momenten worden. De ticketverkoop loopt nu al bijzonder hard, wat opnieuw bewijst hoe geliefd JOB is bij Vlaamse fans.
De nieuwe single ‘TikTok’ van JOB is digitaal beschikbaar en belooft uit te groeien tot een van dé virale hits van het eindejaar.
